Monday 23 July 2018

Maak jou wêreld groter as jouself ...


(Ek deel graag 'n klein stukkie van die onderhoud wat Esmé Brink met Tannie Rina Lloyd gevoer het. Sy is 'n inwoner van Huis Aristea in Durbanville). Gaan lees gerus die volledige onderhoud hier.  

Ek waag om te vra wat die minder lekker deel van oud word is. “Mens verswak, en jy voel jy bly agter, want almal rondom jou gaan dood. Dis dan wanneer jy besef jou wêreld raak al hoe kleiner, want daar is nie meer iemand oor wat jy goed ken, vir wie jy iets kan vertel nie. Daarom moet jy besef, al is jy oud is jy nie sinneloos nie”. Vir haar is dit belangrik om betrokke te bly by kerklike aktiwiteite en sosiale aangeleenthede. “Mense moet nie alle ouer mense oor dieselfde kam skeer nie, ons sit nie net en wag vir die dood nie”.

Toe ek haar vra hoe die gemeenskap kan betrokke raak by ouer mense in tehuise is die versoek eenvoudig. “Gee ons weer onafhanklikheid. Hier is mense wat niemand het nie, niemand wat hulle kan dokter, apteek of biblioteek toe neem nie. Of bring vir ons boeke om te lees. Ai, ek geniet die kleintjies so as hulle kom kuier en staan verstom oor hul woordeskat en wat hulle alles weet”.

Sy bly ‘n oomblik stil.  “Maar weet jy, ek weet hoe besig die lewens van almal in die stad is en alles kos geld, mens kan nie van mense verwag om alles te los om jou te kom help nie”.

Ek moet groet, en sy staan op om saam met my te stap na die voorportaal. “Al wat ons vra is waardigheid en respek. Kom kuier vir my dan wys jy my hoe lyk jou kinders”.

Dit val my by hoe hierdie mense ten spyte van armoede in hulle kinderdae, ’n toestand wat hulle tot vandag nog bybly, in staat was om deur middel van harde werk beroepe te kon bekleë en kinders te kon grootmaak wat almal vandag suksesvol is.

Hoe baie het ons juis nie te leer uit hulle voorbeeld nie?

No comments:

Post a Comment